08-12 14 64 90
När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse via e-post med information om din beställning. Ta för vana att alltid kontrollera din orderbekräftelse så att allt ser OK ut, skulle det vara något du undrar över så kontakta vår kundservice omedelbart. Spara orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuella kontakter med kundservice. Ha ditt ordernummer till hands när du kontaktar oss.
Kundservice:
Telefon: 08-121 464 90 (måndagar - fredagar 8.00 – 16.00)
Leverans
Normal leveranstid är cirka 2-5 arbetsdagar. Vi skickar beställningar med Postnord, Schenker, DHL & Budbee
Vid större kampanjer kan det ta något längre tid.
Om ni har fyllt i felaktiga adressuppgifter och vi hunnit skicka ert paket är kostnaden 160 sek för att ändra uppgifterna i efterhand (detta är Postens avgift för ändrat förfogande). Ändringen kan ta upp till 48 timmar att genomföra.
Vi skickar ibland varor från externa lager i Sverige.
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid specialbeställda varor, gäller ej företag). Vi skickar en retursedel till dig i ditt paket, använd den vid retur till oss.
Vid köp av hjärtstartare gäller ej ångerrätt/reklamation vid öppnad förpackning.
First Aid Sweden AB
Hägerstensvägen 125
126 48 Hägersten
- Klarna Checkout
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.
Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Se https://checkout.klarna.com/legal/swe/sv-se/generic.html (Länken öppnas i nytt fönster) för kompletta villkor gällande Klarna Checkout.
- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
* Gäller ej för alla varor och tjänster, evenemang och specialtillverkade varor.
- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.
Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.
Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation
- Payson
Med Payson kan du betala med kontokort eller Internetbank via en betalningslänk, som visas efter lagd order. Mer information om Payson finns på www.payson.se.
- PaysonFaktura
Vi erbjuder betalsättet PaysonFaktura i samarbete med Payson AB. Betalningsvillkor är 10 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 25 kr. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 50 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet. Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till Gothia Financial Group AB.
- Faktura / Egen faktura
När du väljer att betala mot denna faktura sker en kreditupplysning på ditt personnummer. Betalningsvillkor är 14 dagar netto. Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta med 8% per månad från förfallodagen. Vid påminnelse debiterar lagstadgad påminnelseavgift på 60 kr. Vid beställning mot faktura måste beställaren vara minst 18 år. Avgift för egen faktura tillkommer med 50 kr inkl. moms. Vi ber er tänka på miljön: välj därför e-post eller e-faktura om möjligt.
- Postförskott
Du handlar mot traditionellt postförskott och betalar när du hämtar varorna.
- Förskottsbetalning
Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro nr. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning)
Ingen minimiorder.
Fraktkostnaden är 99 kr inkl. moms inom Sverige.
Vi behandlar alla personuppgifter enligt den nya dataskyddsförordningen (GDPR). Läs mer om den här: https://www.firstaid.se/info/integritetspolicy/
Den här webbplatsen använder cookies. Enligt lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om vad de används till samt hur de kan undvikas. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och innehåller textinformation. För att vårt shoppingsystem ska fungera är dessa filer nödvändiga.
Vi använder både så kallade session-cookies, det vill säga de tas bort när du stänger din webbläsare, och permanenta cookies som sparas en längre tid eller tas bort manuellt. Cookies används för att komma ihåg om du är inloggad, vilka inställningar du har valt, vilken varukorg som är din, statistik, annonsering och marknadsföring.
(Läs mer på: https://www.firstaid.se/info/integritetspolicy/ )
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order samt kampanjutskick. Du kan när som helst avsluta kampanjutskick genom att smsa FASTOPP till det nummer som anges i smset.
1 Du som kund har rätt att avboka beställd utbildning. Senaste avbokningsdagen är 20 arbetsdagar innan första utbildningsdag. Senare avbokning debiteras. För gruppbokningar kan ändringar göras och då gäller senast 10 arbetsdagar innan första utbildningsdag. Ändringar gäller exempelvis adress eller starttid. Ändringar ska alltid göras i samråd med oss och i den mån det är möjligt.
2 Alla avbokningar/ändringar som görs enligt punkt 1 men med covid-19 som orsak till ändring/avbokning kommer ge dig som kund innestående motsvarande tillfälle utan kostnad. Ingen tidsfrist gäller i detta fall. Det innebär att om du som kund måste ställa in/ändra något med kort varsel debiterar vi er enligt punkt 1 – men att ni har möjlighet att utföra utan kostnad när vi kommit överens om ett nytt datum som passar båda parter. Observera dock att vi debiterar enligt punkt 1 att betalning av faktura ska göras enligt betalningsvillkor nedan.
3 Om vi tvingas ställa in ett bekräftat utbildningstillfälle pga. sjukdom, olycksfall eller annat motsvarande skäl, erbjuds du som kund ett nytt utbildningstillfälle vid en senare tidpunkt. Någon ekonomisk ersättning utgår i dessa fall inte. Det åligger dock First Aid Sweden att göra skäliga insatser för att kunna genomföra utbildningstillfället med en annan utbildare. Debitering av utbildning sker ej om First Aid Sweden tvingas ställa in utbildningstillfället.
Betalningsvillkor
Betalning av faktura ska ske inom den tid som anges i din bokning. Vid dröjsmål med betalning utgår dröjsmålsränta enligt 6 § räntelagen 1975:635.
Observera att betalning ska vara oss tillhanda före utfärdandet av certifikat.
Allt innehåll på den här webbplatsen, så som text, grafik, logotyper, bilder, ljudklipp och annat innehåll på webbplatsen, tillhör firstaid.se eller våra leverantörer och är skyddat av svenska och internationella upphovsrättslagar.
First Aid Sweden AB reserverar sig för eventuella felskrivningar och tryckfel.
Besöksadress
Hägerstensvägen 125
126 48 Hägersten
Utbildningsadress
Hägerstensvägen 165
126 53 Hägersten
Växel: 08-121 464 90
Telefontider 8.00 - 16.00
Epost: info@firstaid.se
Klicka här för att komma till recensioner
Varje år drabbas tusentals personer i Sverige av hjärtstopp utanför sjukhus. Majoriteten av offren drabbas i hemmet eller på offentliga platser där sällan sjukvårdspersonal eller defibrillator finns på plats. I de fall då man påbörjat hjärt-lungräddning inom 1 minut och använt hjärtstartare inom 5 minuter har 49-75 procents överlevnad rapporterats. För varje minut minskar personens möjlighet att överleva med ca 10 procent. I Sverige är tiden från larm till defibrillator 10-60 minuter, det betyder att det måste finnas någon som kan frysa tiden tills sjukvårdspersonal är på plats. Är du en av dem?
© First Aid Sweden AB, 2025, All Rights Reserved
För att vi skall kunna ge dig bästa möjliga service ber vi dig välja om du vill se priser inklusive eller exklusive moms.